Sunday 12 October 2014

Jom melancong ke Korea ..

Assalamualaikum ..
Salam dari Intifada Travel & Tours Sdn Bhd ..

Terima kasih kerana masih mengikuti perkembangan kami dan melawati blog travel Intifada .

Kali ini kami ingin berkongsi dengan anda semua perjalanan sepanjang lawatan di Korea bagi menikmati Musim Bunga . 

Maklumat penerbangan terbaru ialah pada 3 April 2015 yang mana ketika ini Musim Bunga di Korea . Jika anda berminat untuk menyertai rombongan lawatan kami ke Korea pada April tahun hadapan , sila hubungi 010-2576075 Muhammad Shazni Hawari ( Pengurus Pemasaran Umrah & Pelancongan ) . 

Pakej ialah pada harga RM3,790
*Penginapan di Hotel 5 bintang ( 2 orang sebilik )
*Tiket penerbangan pergi balik ( malaysia Airlines ) 
*Fullboard Makan Minum sepanjang lawatan 

aturcara….
hari 01         kuala lumpur – seoul
Berlepas dari Kuala Lumpur untuk penerbangan ke Seoul.
hari 02         seoul – nam –i island                       (mt/mm)  
Setibanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon,anda akan di sambut oleh wakil agensi kami. Seterusnya rombongan akan di bawa melawat ke The Odusan Unification Observatory- dibuka untuk umum pada 1992, ini adalah tempat pertemuan di antara Korea Utara dan Korea Selatan.Pulau Nami( Nami Island ).Setibanya di Pelabuhan Gapyeong, perjalanan perlu diteruskan dengan menaiki feri menyeberangi  Sungai Han yang mengambil masa kira-kira lima   minit, Pulau Nami sebelum ini digunakan sebagai lokasi penggambaran bagi filem “ WinterSonata “ cinta dua watak dilakonkan Bae Yong Jun dan Choi Ji Woo yang dipaparkan dalam sisi cukup cantik dan pernah mencetuskan fenomena kegilaan penonton terhadap drama bersiri dari Negara itu.

hari 03         nam –i island – mT sorak                         (SP/mt/mm)  
Selepas sarapan, anda akan dibawa menuju ke pergunungan yang terindah di Korea iaitu Mt Sorak National Park. Setibanya disana ,   anda akan dibawa menuju ke pergunungan Sorak dengan menaiki kereta kabel ( jika cuaca mengizinkan ) .Selepas itu lawatan diteruskan ke Muzium Teddy Bear dan Pelabuhan Daepohang (Daepohang Port ) pelabuhan yang terletak di daerah Sokcho yang terletak di titik paling selatan menjadi tempat tarikan yang popular bagi penggemar ikan segar .

hari 04         mT sorak – seoul                             (SP/mt/mm)  
Pagi ini ,kembali menuju ke Bandar Seoul.Nikmatilah keindahan dan kemeriahan Taman Tema Everland yang terbesar di Korea.Selepas itu, berbelanja di Dongdaemun Market– atau dikenali dengan nama Gerbang Besar Timur merupakan pusat komersial yang terbesar di Seoul , pusat membeli belah yang utama terdapat disini adalah Doosan Tower ( Doota Mall ), Migliore, dan Hello APM.Pada malam hari anda akan di bawa menonton Jump Show - persembahan Jump yang menggabungkan kombinasi humor, tarian dan seni mempertahankan diri Korea.Menceritakan tentang sebuah keluarga dan 2 pencuri yang naif yang telah masuk ke rumah mereka.Anda pasti terhibur dengan persembahan yang lucu dan mencuit hati ini. ListenRead phonetically 

hari 05         seoul                                        (SP/mt/mm)  
Selepas bersarapan,lawatan dimulakan ke Istana Kyongbok (GyeongbokPalace) –merupakan sebuah istana yang terletak disebelah utara kota Seoul(Gangbuk), Korea Selatan. Istana ini terbina dari 5istana besar dan merupakan yang terbesar yang dibina oleh Dinasti Joseon.Lawatan diteruskan ke Muzium President Sarangcahe (Sarangcahe Presidential  Museum )-mula dibuka pada January 2010 muzium ini memaparkan suasana didalam pejabat presiden Korea. Kunjungan seterusnya ke Masjid Besar Seoul (Seoul International Mosque).Selepas itu berbelanja di Namdaemun Market– pasar tradisional terbesar di Korea yang menjual pelbagai barangan seperti keronsang,pakaian,kasut dan pelbagai lagi.

hari 05         seoul – KUALA LUMPUR               (SP)  
Pagi ini anda akan di bawa ke Pusat Ginseng ( GinsengCenter )untuk mengenali ginseng dan khasiatnya.Selepas itu menuju ke Pusat Amethyst( Amethyst Center).Selepas ini anda akan dibawa ke kelas kimchi untuk mempelajari cara-cara membuat kimchi.Disini anda juga berpeluang untuk mencuba pakaian tradisonal orang Korean iaitu Hanbook.Anda akan diberi peluang untuk berbelanja di saat akhir sebelum menuju ke lapangan terbang.Pulang ke Kuala Lumpur dengan membawa kenangan yang indah dari Korea.

* Jadual di atas mungkin akan berubah mengikut keadaan semasa bagi kelancaran perjalanan.


No comments:

Post a Comment